maanantai 11. elokuuta 2014

Mihin tää kesä meni?



Havahduin eilen kotonani siihen, että viikon päästä olen lentokoneessa. Mihin tää kesä on hujahtanut? Kevään ja alkukesän pakersin harjoitteluissa ja koko heinäkuun kahdessa eri duunissa. Vapaapäivät meni muuttolaatikoita kannellen uuteen kämppään, joka kaverin kanssa vuokrattiin Mikkelin keskustasta. Nyt, kun alkaa pikkuhiljaa selviämään viikonlopun festareista sekä läksäreistä ja pääsin iskän luokse Kouvolaan rentoutumaan, alkaa todellisuus valjeta. Sunnuntaina tarttis sanoa soronoo Suomi hetkeks aikaa!

Matkustaminen on mulle henkireikä, enkä voi ymmärtää etten ole vuoteen ollut edes lentokoneessa. Kuinka näin on voinu tapahtua? Okei joo, risteilyillä on käyty Ruotsissa sekä Virossa, mutta eihän niitä lasketa! Oon vissiin ollut liian paneutunut tähän opiskeluun ja aivan liian köyhä mennäkseni kauemmas. Onneks koulun kautta on helppoa lähteä vaihtoon! Joku mulle sanoi, että koulun kautta on mahdollista lähteä kolme kertaa vaihtoon opiskelun aikana. En ymmärrä, miks on ihmisiä jotka ei sitten käy kertaakaan ulkomailla? C'moon people!

Mä oon tosiaan lähdössä Tanskan Aalborgiin kolmeksi kuukaudeksi semmoselle "Global health"-kurssille, mikä järjestetään UCN-yliopistossa. University of Northern Denmark. Opintopisteitä vaan ropisee. Kuulin siitä Mamkin vaihtovastaavalta ja innostuin heti. Aalborgissa asuu kaks mun tosi hyvää ystävää, joihin tutustuin kun olin matkaoppaana ulkomailla. En malta oottaa, että näkisin niitä. Kurssin koordinaattorin kautta löysin itselleni kämpän sekä kämppikseksi yhden hollantilaisen tytön, joka tulee samalle kurssille. Ollaan sen tytön kanssa niin paljon kirjoteltu, että tuntuu kuin oltais vanhoja tuttuja.

Silti kuitenkin, vaikka on ihanaa matkustaa ja nukkua lentokoneessa ikkunaa vasten, on jotenkin jännä fiilis. Oon saanu tänä kesänä tosi kivoja uusia ystäviä, joita varmasti tulee hirveä ikävä. Lähteminen ei tunnu samalta kuin ennen. Mutta Tanska on kolmen tunnin lentomatkan päässä, eli melkein naapurissa! Plus nykyajan skypeillä sun muilla sometuksilla, tuntuu ettei edes olis ulkomailla.

Tänään oli tarkoitus tulostaa lentolippu, mutta en meinannutkaan löytää kauan aikaa sitten tilattua lentolippua sähköpostista. Onneks se löytyi viimein roskapostista, muutaman ylimääräisen sydämenlyönnin kyllä aiheutti. Vaikkakin nykyään lentokentällä riittää varmaan jo pelkkä passikin, että onnistuu tekemään lähtöselvityksen.

Torstaina pitää ajella tyhjentämään huone alivuokralaista varten, pakata molemmat sukat reppuun, pistää passi takataskuun ja sanoa "farvel", sillai kuuma peruna suussa.




                                                           Puppa J - Maailmankansalainen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti